"Nobody's buisness what I'm doing with my life"

Jag har försökt fundera ut: Varför läser man andras bloggar ?
Och jag kommer inte på något bra svar på denna fråga. Själv läser jag oftast bara mina kompisars bloggar, för att jag vill veta vad som sker i deras liv. Nyfikenhet ni vet.
Ibland händer det sig att jag visiterar någon "stor-bloggares" blogg, men då dyker frågan upp i huvudet: Varför läsa en blogg, som handlar om en helt totalt okänd persons privatliv ?
Jag menar, vad har jag för nytta av att veta vad en (för mig)  okänd person har t.ex. ätit på en dag ?
Nada.

Nu har jag en fråga åt alla er som bloggar:
Tycker ni det är störande då någon annan människa snokar i ert liv ?

Jag menar, har inte vi alla sagt typ "du behöver inte bry dig i mitt liv" och "vad angår det dig vad jag gör?", då någon annan har frågat/kommenterat något om ens privat liv ?
Det har i alla fall jag gjort. Men då dyker en ny fråga upp: Är det inte total idiotiskt att blogga, om man en gång inte vill att någon annan ska bry sig i ens privatliv ?
Ja kyllä!

En blogg är ju en "officiell dagbok på internet". Inte sant ? Och det finns sådana människor som säger att de skriver blogg endast för att själva komma ihåg olika händelser. Okej...
Ny fråga: Ni som har läst era gamla dagböcker från typ lågstadiet, vad är ni mera intresserade av att läsa: Vad du har lekt under en dag eller vem du var kär i ?
Då tror jag att största delen av er svara det andra alternativet. Alltså, man är intresserad av den tidens hemlighet.
Men ifall bloggen är en dagbok, och man skriver endast för sig själv , så varför lämnar man bort just det som är mest intressant att komma ihåg om några år ? Jo, för att andra kan läsa de, och här kommer min point människor:
DE SOM BLOGGAR, BLOGGAR ALDRIG ENDAST FÖR SIG SJÄLV.

Så, för att kunna svara på frågan "varför läsa andras bloggar", måste vi först svara på frågan:
Varför bloggar jag?
Och i mitt fall, har jag ingen aning. för egentligen vad har du, som läsare, för nytta av att läsa om mitt sencurerade privatliv ?

 Haha.

Nu har jag själv totalt tappa tråden i hela innehållet i dethär inlägget ... men det är lungt !
Du som har tagit dig genom hela texten, måste ha totalt super tråkigt !
Som jag just nu.
Nåja.
Jag vill gärna höra era åsikter om detta, så kommentera gärna !


Kommentarer
Postat av: yvonne

ja e smart nog och har lösningen på alla dina frågor (som ja föresten int minns fö di va så många, å ja årk int läsa hela inlägge igen, hehe) jag har två bloggar. en som ja skriver ALLT skit, om allt å alla som andra int ska läsa. sku folk läsa den sku ja ha vari död fö ungefär 2 år sen då ja starta bloggen, hehe! ja har den helt enkelt för att få avreagera mej, fö att få tömma huvet, fö å skriva ner saker som gör mej arg eller glad eller whatever, så ja slipper fundera på allt möjligt skit. i den av mina bloggar som folk får läsa skriver ja bara såndä jävla ointressant som va ja gör på dagarna å till och med ibland va sjutton ja äter. i don't know why ja bloggar, men så länge som de e kul så tänker ja fortsätta. ja e helt totalt beroende av min blogg, att få skriva, att få sätta ner mina dagar å tankar i ord. att sen folk läser de e deras egen dumhet! egentligen spelar de ingen roll om de e 10 eller 100 som läser min blogg, eftersom de som sakt e deras egen dumhet.

ja, en kommentar nästan lika långt som ditt inlägg, men nåja, de va min åsikt :) pusspuss

2010-01-23 @ 23:11:40
URL: http://yvonneee,blogg.se
Postat av: malte

are you serious?

2010-01-24 @ 06:10:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0