"ja tissitki on ihan veltot ... Mutta kyllä ne joskus on kukoistanu!"

Hello people !
Jag är back from work.
Shiet, i dag insåg jag en sak.
Jag gillar mitt jobb
även om det ibland är ALLT ANNAT KUL!
Men sådär överlag trivs jag super bra.
Som i dag fick jag ett gott skratt:

Klient1: Mitä meillä on tänään ruokana ?
Lotta: Tonnikala-pastavuokaa
Klient1: okei, kiitos !
Klient2: Ai mitä meillä on ruokana ?
Klient1: Tonnikala-pastavuokaa
Klient2: ai mitä ?
Klient1: TONNIKALA-PASTAVUOKAA, EI tonnikala-PASKARUOKAA, VAAN TONNIKALA-PASTAVUOKAA!!

Alla som hörde detta började skratta.
För då ska ni veta att de var en 70-80årig dam som sa detta.
Haha. Komiskt !

Sen var det en dam som just hade tagit bort papilliotterna från håret.
Håret var lockigt och fluffigt.
Hon kom ut ur sitt rum och fick syn på en av kararna på avdelningen.
Hon spatserar fram med vickande höfter till karn på samma gång som hon säger:
"Timo kato, täältä tulee Marylin !" (syftar på att hon liknar Marylin Monroe)



Haha.

Nåjaa. Allt får man höra och se på ett demensboende !
I morgon blir det jobb igen.
Kvällskifte, precis som i dag.
Men nu tänkte jag fara ut på lenkki.
CU!

Kommentarer
Postat av: J A N I N A

aaw :D:D!!

2010-03-06 @ 12:07:05
URL: http://yae.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0